Styrelsen

Ordförande
Lars Palm

Jag heter Lars Palm och jag har seglat allt möjligt sedan jag var 14-15 år. Numera seglar jag fortfarande allt möjligt. Jag har sedan 2015 varit ordförande i SSF och satt innan dess i dess styrelse några år. Ett inspirerande och roligt uppdrag som jag gör för att jag bryr mig om vårt seglande kulturarv, både i Sverige och i Europa.

Privat bor och lever jag i Malmö. Jag är 48 år och mitt yrke är styrman ombord M/S Finnclipper efter 29 år ombord svenska ubåtar och segelfartyg.

Jag vill gärna att ni kontaktar mig om ni har frågor och tankar rörande SSF.

lars.palm@sverigessegefartygsforening.se

Vice ordförande
Jan Stolt

Ägare av hajkuttern Tove, Mönsterås.

jan.stolt@ssfb.se

Sekreterare
Mikaela Sterner

Hemort Stockholm
mikaela.sterner@ssfb.se

Styrelseledamot
Annida Gyllenspetz

Ålder

Yrke
Student vid Göteborgs Universitet. Studerar Konfliktkunskap fram till sommaren. Arbetar på Göteborgs Konserthus vid sidan av.

Seglingsbakgrund
Har som så många andra seglat med familjen sedan barnsben. Jag har seglat Ingo aktivt sedan 2009, och några etapper med Atene och Götheborg.

Engagemang
Jag har sedan 2010 varit drivande inom Ingos seglarskola och ungdomsverksamhet. Det har inneburit mycket arbete ombord som instruktör och många administrativa åtaganden.

De senaste åren har vår seglarskola genomgått ett kritiskt generationsskifte. Jag har, tillsammans med mina vänner, arbetat hårt för att genomföra detta skifte med en rörelse i positiv riktning och med sikte på framtiden. Vi har således sedan 2014 en välmående och levande ungdomsverksamhet i föreningen, något jag och vi är mycket stolta över.

Det som i första hand fick mig att komma tillbaka till skutvärlden efter min första sommar som 15-åring, var gemenskapen. Ombord har jag träffat många av de vänner som står mig närmst. Med tiden har givetvis också intresset för seglingen som sådan och segelfartyget som kulturarv vuxit sig mycket starkt.

Intressen
Jag har gått på konstskola, sjunger i kör och tycker om att planera saker. Jag tycker om att fika, plugga, resa och vara i norra Bohuslän om sommaren